Tuesday, July 22, 2008

Yayasan Al-Jenderami

2 minggu lepas, aku telah diajak oleh sorang member baik aku untuk dengar ceramah kat satu tempat ni, area Jenderam. So aku pon ikut lah, niat di hati tu nak ubah lah sikit halwa telinga yang asyik dengar lagu je... 24/7 tu! Memula tu cuak gak, pasal jalan nak ke situ cam gelap almaklumlah malam la katakan pastu ke dalam plak tu! Memula aku terdetik dalam hati, biar benar kawan aku ni, ntah memana dia nak bawak aku ni, harap-harap bukan ke tempat yang tak betul la.... Sekali sampai.... Perghh aku kagum la tengok penempatan kat situ. Aku segan nak ambik gambo bebanyak sebab orang ramai dan takut kena marah plak kang! Hahaha... Ada la dengar ceramah pastu sembahyang Isyak dan diikuti makan dalam talam. OK la makan dalam tu sebab aku duduk ngan member aku ngan kakak dia. so takde masalah sebab dengan orang kita kenal kan... Kalau tak kenal tu segan gak ;p Walaupun aku tak berapa paham intipati ceramah tu, sebab dia citer ikut kitab, pastu cam kitab lelama kan, tapi aku kagum la, kat situ facilities boleh dikatakan cukup lengkap la. Ada butik, kedai, siap masjid, rumah sumer kat situ. Pastu lantai sumer tiles dan diturap elok. Member aku kata dia ada website dia. Aku pon tak tengok lagi. Tapi aku ada la sepatah dua keping gambo yang sempat aku snap. Tengoklah!


Masa dengar ceramah, ni kat luar dewan muslimah
Masa makan bertalam...
Ni tgh bernasyid apa ntah, sume berdiri...
MAsa makan gak ni...

2 comments:

doubleA said...

uishh..baguih la kawan hang tuhh
sapa nama dia ..awat tak letak pic dia sekali :D
takpa kawan hang tuh habaq kalu nk p lagi dia boley bawak lagi

Tea Dean said...

Hahahaha!!! Ishh nama dia Hamba Allah! Aku tak letak nama takut pahala dia hilang nanti sebab riak LOLLL